ပညတ္ေတာ္၁၀ပါး ဘယ္ကစ

မိုးဇက္သည္ အီဂ်စ္ဘုရင္၏ နန္းေတာ္ထဲ၌ ေတာင္ေဝွး၏ တန္ခိုးအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ျပျပီးလွ်င္ ဘုရင္ကုိ ျခိမ္းေျခာက္၍ အဇၨေရးတို႕ကို အီဂ်စ္မွ ထြက္သြားခြင့္ေပးရန္ ေျပာ၏။ ေၾကာက္လန္႕ေသာ ဘုရင္သည္ အဇၨေရးတို႕ကို သြားခြင့္ျပဳလိုက္၏။ မိုးဇက္သည္ အီဂ်စ္မွ အဇၨေရးအားလံုးကုိ ဦးေဆာင္လ်က္ ဆိုင္းႏုိင္းေတာင္ဆီသို႕ ေရွးရႈေခၚေဆာင္သြား၏။ အဇၨေရးတို႕သည္ ဆိုင္းႏုိင္းေတာင္ေျခတြင္ ေဂ်ဟိုဗဘုရားသခင္ကို ႏြားသိုးၾကီးအသြင္ျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ ဇီးကြက္အသြင္ျဖင့္ျဖစ္ေစ ေတြ႕ရလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ကာ ဝမ္းသာေနၾက၏။ ေမွ်ာ္လင့္သည့္အတိုင္း ေတာင္ေျခတြင္ ဘာကိုမွ် မျမင္မေတြ႕ရေသာအခါ စိတ္ပ်က္ၾက၏။ မိုးဇက္သည္ သူ႕လူမ်ားကုိ ေတာင္ေျခ၌ ထားခဲ့၍ ေတာင္ေပၚသို႕ တက္သြားျပီးလွ်င္ ရက္ေပါင္း၄၀မွ် ေတာင္ေပၚတြင္ေနခဲ့ရာ ေဂ်ဟိုဗဘုရားသခင္ႏွင့္ ေတြ႕ရံုမွ်မက ပၪာတ္ေတာ္၁၀ပါးကုိလည္း ဘုရားသခင္ထံမွ ရခဲ့၏။

မုိးဇက္သည္ ပညတ္ေတာ္၁၀ပါးကုိ ယူျပီးလွ်င္ ဆုိင္းႏုိင္းေတာင္ေပၚမွ ဆင္းခဲ့၍ ပညတ္ေတာ္မ်ားကုိ အဇၨေရးတို႕အား ရွင္းျပ၏။ ထို ပညတ္ေတာ္၁၀ပါးမွာ -

၁။ ေဂ်ဟိုဗ ဘုရားမွတပါး တစ္ျခားဘုရားကုိ မကုိးကြယ္ရ။
၂။ ရုပ္ထုကို မကုိးကြယ္ရ။
၃။ မုသားႏွင့္စပ္၍ ဘုရားသခင္၏ နာမေတာ္ကုိ မျမြတ္ဆိုရ။
၄။ ရက္သတၱပတ္၏ ၇ရက္ေျမာက္ေန႕၌ အလုပ္မလုပ္ပဲ နားရမည္။ ထိုေန႕ကို ျမတ္ေသာေန႕(Holy Day)ဟု ေခၚရမည္။
၅။ မိဘတုိ႕ကို ရိုေသရမည္။
၆။ လူကုိမသတ္ရ။
၇။ မခိုးရ။
၈။ သူတစ္ပါးသားမယား မျပစ္မွားမက်ဴးလြန္ရ။
၉။ ကုိယ္ႏွင့္နီးစပ္သူ အျပစ္ရေအာင္ မမွန္သက္ေသမခံရ။
၁၀။ ကုိယ္ႏွင့္နီးစပ္သူ၏ သားမယား၊ ပစၥည္းဥစၥာကုိ လိုခ်င္တပ္မက္စိတ္မရွိရ။

ဤပညတ္ေတာ္၁၀ပါးအနက္ မ်ားစြာေသာပညတ္ခ်က္တို႕မွာ အီဂ်စ္တို႕အတြက္ အစိမ္းသက္သက္မဟုတ္ေပ။ သူတို႕ကုိယ္တိုင္ သင္ေပးေနေသာ သေဘာတရားမ်ားျဖစ္ၾက၏။

သို႕ေသာ္ ပညတ္ခ်က္၂ခုမွာမူ အီဂ်စ္တို႕မသိေသာအခ်က္မ်ားျဖစ္ၾက၏။

အဇၨေရးတို႕မွာ ကၽြန္ဘဝႏွင့္အီဂ်စ္ျပည္တြင္ ရက္သတၱပတ္တုိင္း ၇ရက္လံုးလံုး အနားမရပဲ ပင္ပန္းဆင္းရဲျခင္းၾကီးစြာျဖင့္ အလုပ္လုပ္ခဲ့ၾကရ၏။ မိုးဇက္သည္ သူ႕လူမ်ဳိးမ်ား၏ ဤအေျခအေနကို ကုိယ္ေတြ႕မ်က္ျမင္ျဖစ္ခဲ့၏။ သို႕ျဖင့္ "သင္တို႕၆ရက္ အလုပ္လုပ္ရမည္၊ ၇ရက္ေျမာက္ေန႕သည္ သင္တို႕နားေသာေန႕ ျဖစ္ရမည္"ဟု ပညတ္ခ်က္ျဖစ္ေပၚလာ၏။

ေနာက္ပညတ္ခ်က္တစ္ခုသည္လည္း အေတြ႕အၾကံဳမွေပၚထြက္လာေသာ ပညတ္ခ်က္ျဖစ္၍ အေရးပါဆံုးျဖစ္၏။ ယင္းမွာ "ငါသည္ သင္တို႕ကုိ အီဂ်စ္ျပည္အတြင္း အေနွာင္အဖြဲ႕ခံေနရျခင္းမွ ထုတ္ေဆာင္ကယ္တင္လာေသာ သင္တို႕၏ဘုရားျဖစ္သည္။ သင္တို႕သည္ ငါမွတစ္ပါး တစ္ျခားဘုရားကုိ မကုိးကြယ္ရ"ဟူေသာ ပညတ္ခ်က္ပင္။

ခ်မ္းေျမ႕ဆရာေတာ္ ျပဳစုသည့္ လူငယ္သင္ ခ်မ္းေျမ႕အေျခပ်ဳိး ဗုဒၶဘာသာစာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ၃၀၁-၃၀၃မွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ျဖစ္ပါသည္။

ဖန္ဆင္းရွင္ဝါဒမ်ား၏သဘာဝမွာ ဤကဲ့သို႕လူမ်ားေရးေသာက်မ္းမ်ားပညတ္ခ်က္မ်ားကို တစ္ဆူတည္းေသာဘုရားသခင္ထံမွ လာသည္ဟူ၍ မ်က္စိမွိတ္ယံုၾကျခင္းပင္။ အမွန္မွာကား ဘိုင္ဘယ္လ္တစ္အုပ္လံုးမွာ ဘုရားသခင္ေရးသည့္က်မ္းဟူ၍ တစ္အုပ္မွမရွိပဲ လူမ်ားေရးသားေသာစာအုပ္မ်ားသာျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္ေရးေၾကာင္း၊ ေကာင္းကင္တမာန္ကလာခ်ေပးေၾကာင္း မည္သည့္သက္ေသမွ်မရွိပါ။ ဤပညတ္ေတာ္ဆယ္ပါး၌လည္းၾကည့္ပါ။ ေမာေရွက ဆိုင္းႏုိင္းေတာင္ထိပ္ေပၚသို႕တက္ျပီး အစာမစားေရမေသာက္ပဲ ရက္ေလးဆယ္ေစာင့္ဆိုင္းခဲ့ရ၏။ ထို႕ေနာက္ေမာေရွသည္ ေက်ာက္ျပားတစ္ခ်ပ္ကုိကိုင္၍ ထိုေက်ာက္ျပားေပၚတြင္ဘုရားသခင္က ပညတ္ေတာ္ဆယ္ပါးကုိ လက္ညႈိးေတာ္ျဖင့္(?) ေရးေပးလိုက္ေၾကာင္း သူ၏အစၥေရးလိုက္လူမ်ဳိးမ်ားကုိ ေၾကျငာ၏။ သို႕ေသာ္ ႏြားရုပ္ကုိထုလုပ္ကိုးကြယ္ေနၾကေသာ သူ႕မ်ဳိးႏြယ္စုကုိျမင္ေတြ႕ရေသာအခါ ေဒါသအမ်က္ေခ်ာင္းေခ်ာင္းထြက္ျပီး လက္ထဲမွဘုရားသခင္ေပးအပ္လိုက္ေသာ ပညတ္ေတာ္ဆယ္ပါးေက်ာက္ျပားကုိ ခ်ဳိးလိုက္သည္ဟူသတတ္။

ထို႕ေၾကာင့္လည္းဘုရားသခင္က ပညတ္ေတာ္ဆယ္ပါးကုိ ျပန္လည္ခ်ေပးေစေသာငါ ေမာေရွကဆိုင္းႏုိင္းေတာင္ေပၚသို႕ျပန္တက္ ေက်ာက္ျပား၂ျပားကုိယူရ၏။ ေနာက္ထပ္ရက္၄၀ထပ္ေစာင့္ရ၏။ ဤသို႕ျဖင့္ ထပ္တူမက် ကြဲျပားေသာ ပညတ္ေတာ္ဆယ္ပါး မွတ္တမ္း၂ခုကုိ ယူေဆာင္လာခဲ့၏။ ထြက္ေျမာက္ရာက်မ္း အခန္းၾကီး၃၄တြင္ ပညတ္ေတာ္၁၀ပါးဟုဆိုေသာ္လည္း ထြက္ေျမာက္ရာက်မ္း အခန္းၾကီး၂၀ႏွင့္ တရားေဟာရာက်မ္း အခန္းၾကီး၅တြင္ ပညတ္ခ်က္၁၄၊၁၅ခုမွ် ပါရွိေလ၏။ တစ္ဆူတည္းေသာဘုရားသခင္ကခ်ေပးေသာ ပညတ္ခ်က္မ်ားမွာ အဘယ့္ေၾကာင့္၂မ်ဳိးျဖစ္ေနသနည္း? စာေၾကာင္း၁၀ေၾကာင္းမွ် ေက်ာက္တြင္ထြင္းထုရသည္မွာ ထာဝရဘုရားအတြက္ မ်က္စိတစ္မွိတ္၊လက္ဖ်စ္တစ္တြတ္မွ်သာ ၾကာမည္ျဖစ္ေပသည္။ သုိ႕ေသာ္ ပထမအၾကိမ္ရက္၄၀ေစာင့္ရ၏။ ဒုတိယအၾကိမ္ရက္၄၀ထပ္ေစာင့္ရ၏။ ထို႕ေၾကာင့္ ထာဝရဘုရားထံမွလာသည္မျဖစ္ႏုိင္ပဲ ေမာေရွ၏အေတြ႕အၾကံဳအရ ေရးသားထားေသာ ပညတ္မ်ားသာျဖစ္ရမည္။ လူတစ္ေယာက္ ေက်ာက္ျပားေပၚထြင္းထုရေသာေၾကာင့္လည္း ရက္၄၀ၾကာရွည္ရျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ထို႕အျပင္ ပညတ္ေတာ္၁၄၊၁၅ခုျဖစ္ေနသည္မွာ ေနာက္ထပ္ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ခ်က္မ်ားပင္တည္း။ ထာဝရဘုရားက ဤေက်ာက္ျပားတြင္တစ္မ်ဳိးေရးျပီး ထိုေက်ာက္ျပားတြင္တစ္မ်ဳိးေရးသည္မွာ ျဖစ္ႏုိင္၏ေလာ? ဤသည္မွာ ပညတ္ေတာ္ဆယ္ပါးျဖစ္ေပၚလာပံုပင္။ စဥ္းစားဥာဏ္ရွိသူတိုင္း မိမိဦးေႏွာက္ကုိေကာင္းေကာင္း အသံုးခ်ႏုိင္ၾကပါေစ။

0 comments:

Post a Comment